ECHT ANDERS

DE CONCURRENTIE VERSLAAN DOOR JEZELF TE ZIJN

opvallend jezelf

Je wilt groeien. Maar hoe pak je dat aan? Voordat je gaat denken in ‘middelen’ als ‘een nieuwe website’, ‘SEO’, ‘Social media’ of ‘een reclamecampagne’ is het goed stil te staan bij wat jij klanten te bieden hebt. Wat maakt jou anders dan al die anderen?
Want het is dát onderscheid waarom klanten voor jou kiezen. Waardoor ze voorkeur krijgen voor juist jóuw merk.
Doe je ze vervolgens op het goede moment een passend aanbod, dan is succes onder handbereik.
Onze merkmodules helpen je bij het bouwen van een onderscheidend, aansprekend merk en bij het ontwikkelen
van campagnes waarin klanten zich herkennen.

merk in beeld

In deze module staat je bedrijf centraal. Waar staat dat bedrijf voor? Hoe verschilt het van de concurrent? En zien je klanten dat ook? Want een duidelijk, herkenbaar gezicht is een voorwaarde voor succes. Alleen daarmee kun je de concurrentie blijvend verslaan.

Samen met de ondernemer stellen we het ‘onderscheidend vermogen’ vast. We kijken eerst naar wat het bedrijf doet. Wat is de ‘core business’? De primaire doelgroep? Hoe verhoudt het zich tot de concurrenten? Wat maakt het bijzonder?

Daarbij kijken we naar zes gezichtsbepalende merkelementen. In hoeverre dragen die elementen het ‘onderscheidend vermogen’ uit? Wat moet er worden ontwikkeld? Wat moet er worden aangepast? Geschrapt?

We geven advies over wat er bij Google, op de website en op de social media moet gebeuren om het merk eenduidig en krachtig uit te dragen.

Het resultaat: een MerkSpiegel waarin de bedrijfsidentiteit helder is vastgelegd en het merkbeeld die identiteit krachtig uitdraagt. De Merkspiegel vormt daarmee de basis voor alle marketing- en communicatieactiviteiten. Doordat onze adviezen over toepassing van de Merkspiegel binnen de website en social media heel concreet zijn, kan de aangescherpte merkidentiteit direct naar buiten worden gebracht. 

merk in actie

In deze module staat je klant centraal. Je wilt je klant bereiken. In beweging krijgen. Het opsommen van de voordelen van jouw product of dienst is dan niet genoeg. Want je product is een oplossing. Het is de oplossing voor een behoefte van je klant. Klanten geven je aandacht wanneer je ze aanspreekt op juist die behoefte.

Bij propositieontwikkeling formuleren we een strategie waarin de (latente) behoefte van je doelgroep en de de oplossing, jouw product of dienst, logisch samenkomen. Bij zo’n ‘aanbod’ voelt een klant niet meer dat hij ‘koopt’, maar dat hij ‘geholpen’ wordt. 

En hoe bereik je je klanten met dan aanbod? Via SEO? Sponsoring? Of een social media-campagne? Op basis van je doelstellingen en budget geven we je advies over hoe je die boodschap het best bij je doelgroep onder de aandacht brengt. Een boodschap die uiteraard in het verlengde van je merkpositionering ligt.

Het complete advies leggen we vast in de Marketingcommunicatiebriefing.

merk in uitvoering

In deze module worden de merkadviezen uitgewerkt of wordt een campagne-idee uitgevoerd. Dan is er werk aan de winkel. De website moet bijvoorbeeld onderhanden worden genomen. Er  moet een video worden geschoten. Een flyer-tekst worden herschreven. Of er moet een logo worden ontwikkeld. 

Met onze adviezen (de Merkscan of de Marketingcommunicatiebriefing) kun je daar zelf een bureau opdracht voor geven. Maar wil je dat we je daarbij helpen, dan kan dat ook. We kunnen teksten voor je schrijven en je website onder handen nemen. Daarnaast beschikken we over een groot netwerk aan professionals in de creatieve branche, waarvan wij weten dat ze kwaliteit leveren. Afhankelijk van je behoefte begeleiden wij de uitwerking van begin tot eind en alles daartussen in. 

ECHT ANDERS

DE CONCURRENTIE VERSLAAN DOOR JEZELF TE ZIJN

opvallend jezelf

Je wilt groeien. Maar hoe pak je dat aan? Voordat je gaat denken in ‘middelen’ als ‘een nieuwe website’, ‘SEO’, ‘Social media’ of ‘een reclamecampagne’ is het goed stil te staan bij wat jij klanten te bieden hebt.

Wat maakt jou anders dan al die anderen? Want het is dát onderscheid waarom klanten voor jou kiezen. Waardoor ze voorkeur krijgen voor juist jóuw merk.

Doe je ze vervolgens op het goede moment een passend aanbod, dan is succes onder handbereik.

Onze merkmodules helpen je bij het bouwen van een onderscheidend, aansprekend merk en bij het ontwikkelen van campagnes waarin klanten zich herkennen.

De lens van een microscoop boven een preparaat. Bij onze merk dienst doen wij onderzoek om de unieke merkkern vast te stellen. Want wil je klanten winnen en de concurrentie verslaan dan is een herkenbaar bedrijfsbeeld een voorwaarde. De dienst waarmee we die bedrijfsidentiteit vaststellen noemen we merk in beeld. We maken een Merkspiegel waarin zes belangrijke merkonderdelen terug laten komen.

MERK IN BEELD

In deze module staat je bedrijf centraal. Waar staat dat bedrijf voor? Hoe verschilt het van de concurrent? En zien je klanten dat ook? Want een duidelijk, herkenbaar gezicht is een voorwaarde voor succes. Alleen daarmee kun je de concurrentie blijvend verslaan.

Samen met de ondernemer stellen we het ‘onderscheidend vermogen’ van het bedrijf scherp. Wat is de ‘core business’? De primaire doelgroep? Hoe verhoudt het zich tot de concurrenten? Wat maakt het bijzonder?

Daarbij kijken we naar zes gezichtsbepalende merkelementen. In hoeverre dragen die elementen het ‘onderscheidend vermogen’ uit? Wat moet er worden ontwikkeld? Wat moet er worden aangepast? Geschrapt?

We geven advies over wat er bij Google, op de website en op de social media moet gebeuren om het merk eenduidig en krachtig uit te dragen.

Het resultaat: een MerkSpiegel waarin de bedrijfsidentiteit helder is vastgelegd en de merkelementen die identiteit krachtig uitdragen. De Merkspiegel vormt daarmee de basis voor alle marketing- en communicatieactiviteiten.

Doordat onze adviezen over toepassing van de Merkspiegel binnen de website en social media heel concreet zijn kan de aangescherpte merkidentiteit direct naar buiten worden gebracht. 

Zes pijlen in een dartbord, vanaf de zijkant gezien. Met onze dienst merk in uitvoering, de propositieontwikkeling, tref je ook doel. Want wil je de concurrentie verslaan dan moet je klanten wel laten weten dat je er bent. Onze proposities liggen in het verlengde van je unieke merk en zijn raak bij je doelgroep.Deze proposities leggen we vast in een Marketingcommunicatiebriefing.

MERK IN ACTIE

In deze module staat je klant centraal. Je wilt je klant bereiken. In beweging krijgen. Het opsommen van de voordelen van jouw product of dienst is dan niet genoeg. Want je product is een oplossing. Het is de oplossing voor een behoefte van je klant. Klanten geven je aandacht wanneer je ze aanspreekt op juist die behoefte.

Bij propositieontwikkeling formuleren we een strategie waarin de (latente) behoefte van je doelgroep en de de oplossing, jouw product of dienst, logisch samenkomen. Bij zo’n ‘aanbod’ voelt een klant niet meer dat hij ‘koopt’, maar dat hij ‘geholpen’ wordt. 

En hoe bereik je je klanten met dan aanbod? Via SEO? Sponsoring? Of een social media-campagne? Op basis van je doelstellingen en budget geven we je advies over hoe je die boodschap het best bij je doelgroep onder de aandacht brengt. Een boodschap die uiteraard in het verlengde van je merkpositionering ligt.

Het complete advies leggen we vast in de Marketingcommunicatiebriefing.

Een spade in een kruiwagen met zand. Marketing die overgaat in communicatie die de klant bereikt. Het uitvoeren van de dienst die we merk in uitvoering noemen. Alle uitvoerende activiteiten met betrekking tot merkidentiteit en propositieontwikkeling kunnen wij ter hand nemen.Van het ontwikkelen van een site tot het uitrollen van een reclamecampagne.Uitingen die stuk voor stuk gericht zijn op klanten winnen en de concurrentie verslaan.

MERK IN UITVOERING

In deze module worden de merkadviezen uitgewerkt of wordt een campagne-idee uitgevoerd. Dan is er werk aan de winkel. De website moet bijvoorbeeld onderhanden worden genomen. Er  moet een video worden geschoten. Een flyer-tekst worden herschreven. Of er moet een logo worden ontwikkeld.  Met onze adviezen (de Merkscan of de Marketingcommunicatiebriefing) kun je daar zelf een bureau opdracht voor geven. Maar wil je dat we je daarbij helpen, dan kan dat ook. We kunnen teksten voor je schrijven en je website onder handen nemen. Daarnaast beschikken we over een groot netwerk aan professionals in de creatieve branche, waarvan wij weten dat ze kwaliteit leveren. Afhankelijk van je behoefte begeleiden wij de uitwerking van begin tot eind en alles daartussen in.